Få et kig ind i fremtidens OUH/SDU

Folkeuniversitetet sætter onsdag aften fokus på de store visioner, der er i ved at blive realiseret på Campus Odense

Når det nye universitetshospital og Syddansk Universitet bygges sammen på Campus Odense, vil forskningen i sundhed og sygdom få ekstraordinært gode forhold. Kun få steder i verden er et helt universitet og et universitetshospital bygget sammen, og projektet i Odense er enestående på dansk grund.

Folkeuniversitetet sætter onsdag aften fokus på byggeprojektet og fremtiden på Nyt OUH/SDU.  En række personer, der er involveret i projektet og udviklingen af Odense, fortæller om de storstilede planer.

Hverdagen på Nyt OUH/SDU

Chefarkitekt Anja Rolvung fra medic OUH vil med modeller og tegninger illustrere, hvordan hverdagen på Nyt OUH/SDU kommer til at se ud for medarbejdere, patienter, studerende og alle de andre, der færdes på området.
 Ole Skøtt, der er dekan på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, vil fortælle om de unikke muligheder for udvikling af forskning og behandling, som kommer med sammenbygningen og det tætte samarbejde.

Letbane og forskerpark

Jannik Nyrop, der er chef for Bystrategisk Stab i Odense Kommune, fortæller om Odenses store investeringer i byudvikling frem til 2020, herunder letbanen, der skal binde Nyt OUH/SDU sammen med byen og gøre det lettere for alle at komme nemt og hurtigt frem.
Og Carsten Rasmussen, udviklingsdirektør i Freja ejendomme, vil bidrage med status og perspektiver for Cortex ParkFortæller lidt om. Hvor er vi nu – status og perspektiver for forsker- og videnparken Cortex Park, som også er en del af den nye bydel.

Test om alder

Aftenens deltagere får også mulighed for at være med i projektet AgeGuess, hvor man kan bedømme biologisk alder i forhold til kronologisk alder og få testet sin gribestyrke. Begge metoder bliver i praksis brugt i aldersforskning, som er et område, hvor Syddansk Universitet allerede nu er førende. Og et område som vil blive yderligere styrket, når Nyt OUH/SDU sammen sætter fokus på bedre og mere sikker behandling af ældre.
Syddansk Universitet er vært for kaffe og kage, som nydes på Campustorvet

Arrangementet er gratis – men kræver tilmelding.

Redaktionen afsluttet: 03.04.2014