Biologisk Institut fik besøg af brasiliansk tv-program

SDUs forskning i marsvin og flagermus trak torsdag et tv-hold fra det brasilianske tv-program "Route of Innovation" til Odense og Kerteminde.

Holdet bag ”Route of Innovation” er i øjeblikket på rundrejse i Europa for at besøge forskellige forskningsinstitutioner og innovations-miljøer, og det er planen at begynde at sende de første programmer til august.

”Vi vil gerne være en inspirationskilde for unge brasilianere og vise, hvor mange fantastiske former for forskning og innovation, der findes i verden,” siger programmets vært, Clodoaldo Araújo.

På SDU var han og hans kolleger først i Kerteminde på Marinbiologisk Forskningscenter for at interviewe lektor Magnus Wahlberg om centrets forskning i havpattedyr. Andet stop var på Biologisk Institut hos professor Annemarie Surlykke, og denne gang gjaldt det forskningen i flagermus.

”Vi vil blandt andet gerne formidle, hvordan det at observere kan føre til vigtig viden. Forskning er ikke kun at skabe noget; det er også vigtigt at observere og forstå,” siger programmets researcher, Daniela Abade.

Programmerne kan som sagt ikke ses endnu, men man kan få et sneak peak her.

Redaktionen afsluttet: 24.04.2015