Igangværende projekter
- Sprog og Læring (tidl. Center for Sprog og Læring) (link: https://www.sdu.dk/da/forskning/cll)
- Tværsproglighed i Grundskolen (TiG)
Afsluttede projekter
- Danske børns tilegnelse og udvikling af morfologi
- Dansksprogede børns fonologitilegnelse, fonologiske vanskeligheder og diagnosticering af udtalevanskeligheder
- Forsøgs- og udviklingsprogram med sprogprøver i børnehaveklassen
- Fra lyd til ord
- Jo yngre, jo bedre?
- LanPercept
- Nye veje til dansk for flersprogede børn – i overgangen fra dagtilbud til skole
- Sprogstimulering af flersprogede børn
- Tværsproglighed i Læreruddannelsen (TiL)
Materialer til praksis
- CDI I - Ord og Gestikulation (pdf) - til børn i alderen 8-16 måneder; baseret på The MacArthur-Bates Communicative Development Inventories.
- CDI II - Ord og Sætninger (pdf) - til børn i alderen 16-36 måneder; baseret på The MacArthur-Bates Communicative Development Inventories.
- Dansk inspirationsmateriale til Narrative-Based Language Intervention (NBLI)
- Forældrespørgeskema om flersprogede børns sprog og udvikling (FFSU)
- Forældrespørgeskema om flersprogede børns sprogmiljø (FFS)
- Inspirationskatalog til arbejdet med sprog i børnehaveklassen
- Nye veje til indsatser for sprogligt udsatte børn
- Sprogstimuleringsforløb for flersprogede børn
- Vejledning til Forældrespørgeskema om flersprogede børns sprogmiljø (FFS)
- Vejledning til Forældrespørgeskema om flersprogede børns sprogudvikling (FFSU)