Skip to main content
Sprog og Læring

Nye veje til indsatser for sprogligt udsatte børn

På denne side finder du materiale til Nye veje til indsatser for sprogligt udsatte børn.

Du kan også downloade materialet her (pdf). 

Materiale



Laila Kjærbæk & Marit C. Clausen (2023). Indsatsmodel for sprogligt udsatte børn.
Center for Sprog og Læring, Syddansk Universitet.

Bishop, D.V.M. m.fl.  (2016). CATALISE: A Multinational and Multidisciplinary Delphi Consensus Study. Identifying language impairments in children. PLoS One 11(7): e0158753.

Bishop, D.V.M. m.fl. (2017). Phase 2 of CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. The Journal of Child Psychology and Psychiatry 58(10), 1068-1080.

Ebbels, S.H. m.fl. (2019). Evidence-based pathways to intervention for children with language disorders. International Journal of Language and Communication Disorders, 54(1), 3-19.

Norbury, CourtenayFraizer, Debbie Gooch, Charlotte Wray, Gillian Baird, Tony Charman, Emily Simonoff, George Vamvakas & Andrew Pickles (2016). The impact of nonverbal ability on prevalence and clinicalpresentation of languagedisorder: Evidence from a population study. Journal of Child Psychology and Psychiatry 57(11), 1247-1247.

Nye veje flow chart (download her)

 

 

 

Sidst opdateret: 15.04.2024