Ny vicestudieleder for IST

Pernille Tanggaard Andersen, forskningsleder og professor på Sundhedsfremme/SUND, er udnævnt til vice-institutleder ved Institut for Sundhedstjenesteforskning (IST) på Campus Esbjerg fra november 2022.

Funktionen indebærer bidrag til uddannelsesstrategiske initiativer både i forhold Folkesundhedsvidenskab, andre etablerede uddannelser og i arbejdet omkring nye uddannelsestiltag på campus.

Herudover skal vice-institutlederen styrke samarbejdet internt med lokale fagmiljøer og eksternt med organisationer som eksempelvis UC syd, SVS, kommuner, Education Esbjerg og andre private aktører. Endelig indtræder Pernille Tanggaard Andersen i campusledelsen for Campus Esbjerg.

Der er tale om en strategisk styrkelse af uddannelsesområdet såvel som det lokale samarbejde ved Campus Esbjerg, der skal ses i lyset af den uddannelsespolitiske og demografiske udvikling.
Redaktionen afsluttet: 01.11.2022