Esbjerg lægger hus til MSSM On Tour 2019

Startskuddet til planlægningen af MSSM On Tour 2019 har lydt, og vi kan ikke vente med at fortælle dig om næste års konference.

MDC og Fredericia Maskinmesterskole i samarbejde med Center For Maritim Sundhed og Samfund, SDU, er glade for at byde dig velkommen på

Maskinmesterskolens og SDUs lokationer i Esbjerg den 5. – 6. september 2019

På Esbjerg-afdelingen af Maskinmesterskolen i Fredericia glæder de sig til at se jer alle, og skolens rektor Torben Dahl udtaler: ”Det er med stor glæde, at FMS er med i planlægningen og afviklingen af den årlige MSSM konference i 2019. Konferencen er et meget vigtigt element for udbredelse af ny viden indenfor sikkerhed, sundhed og miljø i den maritime branche”.

Næste års tema vil være Et Fælles Ansvar, og vi er i gang med at sammensætte programmet. Til at hjælpe os har vi en bred sammensat styregruppe med dybe rødder i erhvervet.

Danmark har en lang stolt søfartstradition, en tradition som skal understøtte Danmark som en førende søfartsnation. Men hvad betyder det at være en “førende søfartsnation”? Hvordan går sundhed, sikkerhed og miljø hånd i hånd med vækst ambitioner? Hvordan bliver vi førende på kompetencer? Hvordan sikrer vi, at søfarten ikke kun bliver for den mandlige del af befolkningen? Hvordan sikrer vi, at Danmark ikke overhales af andre, der kan løse opgaven hurtigere, bedre og billigere? Det er et fælles ansvar - og på MSSM On Tour 2019 tager vi teten og er med til at tage ansvar for Det Blå Danmark.

Som altid har fokuspunktet for styregruppen været sikkerhed, sundhed og miljø til søs og på land, og vi har selvfølgelig også den meget vigtige netværksdel med igen. Så glæd jer til inspirerende foredrag, workshops, spændende præsentationer, site visits, maritime aktiviteter og ikke mindst til at møde kollegaerne fra branchen.

Tilmeldingen går i gang i april 2019, men sæt allerede nu kryds i kalenderen den 5. og 6. september 2019.

Redaktionen afsluttet: 27.11.2018