Sådan søger du om indskrivning

Indskrivning med ansættelse

Hvis du søger om indskrivning med ansættelse som ph.d.-studerende kan du finde ledige stipendier her.

Har du spørgsmål til ansættelsesproceduren kan du rette henvendelse til ph.d.-skolens sekretariat.

Indskrivning uden ansættelse

Hvis du søger om indskrivning uden ansættelse som ph.d.-studerende skal du udfylde ph.d.-skolens ansøgningsskema. Der er en årlig ansøgningsfrist den 1. oktober. Herefter vil indkomne ansøgninger blive behandlet. Der kan forventes svar i november eller december. Ansøgning med relevante bilag sendes til phdsek@sam.sdu.dk eller pers.sc@sam.sdu.dk

I forbindelse med samarbejde mellem f.eks. offentlige institutioner eller private partnere og ph.d.-skolen vedrørende (sam)finansiering af ph.d.-forløb, skal der indgås en formaliseret samarbejdsaftale mellem Det Samfundsvidenskabelige Fakultets ph.d.-skole og institutionen/den private partner. For yderligere information se her.

Vejledninger

Vejledninger til udarbejdelse af projektbeskrivelser til ansøgningen finder du herunder for følgende fagområder:

Sidst opdateret: 12.08.2022