19.09.2023

Projektfase 2: Fokus på de studerendes stemmer i overgangen til universitetet

Vi kaster os nu ind i projektfase 2, hvor vi sætter fokus på de studerendes stemmer for at forbedre støtten til underrepræsenterede grupper af studerende.

Så efteråret og vinteren står på fokusgruppeinterviews og workshops hos os på SDU og hos vores samarbejdspartnere.

Gennem interviews og workshops ønsker vi at opnå en dybere forståelse af de studerendes støttebehov i forskellige stadier af deres første år på universitetet – fra overvejelser om ansøgning til slutningen af 1. studieår. Hvor rammer universiteterne plet, og hvor er vores blinde vinkler? Hvor kan vi justere på initiativer, og hvor er der huller i osten?

Vi håber på en masse studerende har lyst til at være med og dele deres erfaringer og oplevelser med os.