Skip to main content

H2: Hvordan er [uddannelsesnavn] opbygget?

Brødtekst, 4–6 linjer: Beskriv kort uddannelsens længde og overordnede sammensætning. Skrivegreb: Fx ”[Uddannelsesnavn] varer 3 år, og hvert studieår er opdelt i 2 semestre. Der er mulighed for udvekslingsophold, praktik og projektforløb i løbet af studietiden.” 

Suppler evt. med fx “Du starter med grundlæggende kurser i …” og “Senere får du mulighed for at specialisere dig i …”

**Læs mere om sidefag og tilvalg [Link til Sidefag og tilvalg på sdu.dk]** (på tofaglige uddannelser)

Uddannelsens forløb

Forløbsmodellen herunder viser hvilke kurser, du skal have og på hvilket semester, du skal have dem. Du kan klikke på de enkelte kurser og læse mere i fagbeskrivelsen. 

H2: Valg og muligheder

Brødtekst, 3–4 linjer: Forklar, hvornår der er valgfag, udlandsophold, projekter eller specialiseringer, fx “På 5. semester kan du tage på udveksling i udlandet eller vælge valgfag på SDU.

Brødtekst, 3–4 linjer: Forklar, hvornår der er valgfag, udlandsophold, projekter eller specialiseringer, fx “På 5. semester kan du tage på udveksling i udlandet eller vælge valgfag på SDU.

Forklar, hvornår der er valgfag, udlandsophold, projekter eller specialiseringer, fx “På 5. semester kan du tage på udveksling i udlandet eller vælge valgfag på SDU.”

Eksempel på skema

Vær opmærksom på, at skemaet kan variere og nedenstående kun er et eksempel på, hvordan dit skema kan se ud.

Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Kl. 9-11
Forelæsning
[kursus A]
Kl. 9-11
Læse litteratur og tage noter
Kl. 8-12
Forberede mundtligt oplæg
Kl. 9-12
Holdundervisning
[kursus D]
Kl. 8-13
Læse litteratur og tage noter
Kl. 12-16
Holdundervisning
[kursus B]
Kl. 12-14
Diskussion i studiegruppe
Kl.13-15
Finde supplerende litteratur til kurser
Kl. 13-14
Læse litteratur på campus
Kl.13-15
Øvelsestimer
[kursus A]
Kl. 15-18
Forelæsning
[kursus C]
Kl. 14-16
Diskussion i studiegruppen om ugens undervisning
Kl. 19-21
Skimme artikler og tage noter før forelæsning
Kl.18-20
Læse litteratur og tage noter

H2: Mulige kandidatuddannelser (fast overskrift)

Forklar, at bachelor ikke nødvendigvis er (men kan være) en slutdestination, fx “De fleste vælger at supplere deres bachelor i [uddannelsesnavn] med en  kandidatuddannelse. 

Fx ”Bachelor i [uddannelsesnavn] giver dig ret til at læse følgende kandidatuddannelser:”

  • Oplist de kandidatuddannelser, bacheloren giver adgang til (retskrav) med link til
    de relevante kandidatsider.

Derefter fx ”Andre kandidatuddannelser, som mange også vælger at kombinere med
bachelor i [uddannelsesnavn]:” 

  • Oplist øvrige muligheder uden retskrav.
  • Oplist øvrige muligheder uden retskrav.
  • Oplist øvrige muligheder uden retskrav.

Sørg for, at det er tydeligt, at der ikke er retskrav på disse uddannelser.