H2: Hvordan er [uddannelsesnavn] opbygget?
Brødtekst, 4–6 linjer: Beskriv kort uddannelsens længde og overordnede sammensætning. Skrivegreb: Fx ”[Uddannelsesnavn] varer 3 år, og hvert studieår er opdelt i 2 semestre. Der er mulighed for udvekslingsophold, praktik og projektforløb i løbet af studietiden.”
Suppler evt. med fx “Du starter med grundlæggende kurser i …” og “Senere får du mulighed for at specialisere dig i …”
**Læs mere om sidefag og tilvalg [Link til Sidefag og tilvalg på sdu.dk]** (på tofaglige uddannelser)
Uddannelsens forløb
Forløbsmodellen herunder viser hvilke kurser, du skal have og på hvilket semester, du skal have dem. Du kan klikke på de enkelte kurser og læse mere i fagbeskrivelsen.
H2: Valg og muligheder
Brødtekst, 3–4 linjer: Forklar, hvornår der er valgfag, udlandsophold, projekter eller specialiseringer, fx “På 5. semester kan du tage på udveksling i udlandet eller vælge valgfag på SDU.
Brødtekst, 3–4 linjer: Forklar, hvornår der er valgfag, udlandsophold, projekter eller specialiseringer, fx “På 5. semester kan du tage på udveksling i udlandet eller vælge valgfag på SDU.
Forklar, hvornår der er valgfag, udlandsophold, projekter eller specialiseringer, fx “På 5. semester kan du tage på udveksling i udlandet eller vælge valgfag på SDU.”
Eksempel på skema
Vær opmærksom på, at skemaet kan variere og nedenstående kun er et eksempel på, hvordan dit skema kan se ud.
Mandag |
Tirsdag |
Onsdag |
Torsdag |
Fredag |
|---|---|---|---|---|
Kl. 9-11Forelæsning[kursus A] |
Kl. 9-11Læse litteratur og tage noter |
Kl. 8-12Forberede mundtligt oplæg |
Kl. 9-12Holdundervisning[kursus D] |
Kl. 8-13Læse litteratur og tage noter |
Kl. 12-16Holdundervisning[kursus B] |
Kl. 12-14Diskussion i studiegruppe |
Kl.13-15Finde supplerende litteratur til kurser |
Kl. 13-14Læse litteratur på campus |
Kl.13-15Øvelsestimer[kursus A] |
Kl. 15-18Forelæsning[kursus C] |
Kl. 14-16Diskussion i studiegruppen om ugens undervisning |
|||
Kl. 19-21Skimme artikler og tage noter før forelæsning |
Kl.18-20Læse litteratur og tage noter |
H2: Mulige kandidatuddannelser (fast overskrift)
Forklar, at bachelor ikke nødvendigvis er (men kan være) en slutdestination, fx “De fleste vælger at supplere deres bachelor i [uddannelsesnavn] med en kandidatuddannelse.
Fx ”Bachelor i [uddannelsesnavn] giver dig ret til at læse følgende kandidatuddannelser:”
- Oplist de kandidatuddannelser, bacheloren giver adgang til (retskrav) med link til
de relevante kandidatsider.
Derefter fx ”Andre kandidatuddannelser, som mange også vælger at kombinere med
bachelor i [uddannelsesnavn]:”
- Oplist øvrige muligheder uden retskrav.
- Oplist øvrige muligheder uden retskrav.
- Oplist øvrige muligheder uden retskrav.
Sørg for, at det er tydeligt, at der ikke er retskrav på disse uddannelser.