Skip to main content

H2: Hvorfor Filosofi?

Brødtekst, 5–7 linjer: Skriv med udgangspunkt i jeres viden om de studerende på uddannelsen – sælg drømmen.

Skrivegreb: Start bredt, fx “[Uddannelsesnavn] giver dig viden om…”, indsnævr til læringsfokus, fx “Du lærer at … / Du bliver dygtig til …”, og slut med anvendelse, fx “… som du kan bruge til …” eller ”som er efterspurgte kompetencer på mange arbejdspladser inden for …” Tænk What’s in it for me for den potentielle studerende og oversæt fag og kompetencer. 

H3: Filosofi er for dig, der… (valgfri)

3-5 bullets, der færdiggør sætningen. Kan adressere interesser, nysgerrighed, studieliv, fremtidsdrømme, jobmuligheder etc.

  • bullet
  • bullet
  • bullet

H2: Hvad lærer du?

Brødtekst, 4–6 linjer (+ evt. op til 3 bullets):

Skrivegreb: Tænk over at ”oversætte” fag og akademisk  indforståethed, fx “Du bliver trænet i at …” eller ”Som studerende på [uddannelsesnavn] bliver du skarp til …”, “Efter uddannelsen kan du … (anvende, udvikle, analysere, bygge, formidle …)” og evt. ”Du kan bruge [uddannelsesnavn] til …” Evt. bullets (valgfri, maks. 3): korte, handlingsorienterede færdigheder.

  • bullet
  • bullet
  • bullet

H3: Undervisningsform

Kort om undervisningsform/miljø (2-3 linjer): fx - “Du vil opleve en hverdag med både forelæsninger, gruppearbejde og praktiske øvelser.”, ”I hverdagen veksler du mellem forelæsninger, øvelser og gruppearbejde.” - “Studiegrupper bruges til … / praktiske øvelser foregår typisk i…”

Citattegn

At læse filosofi er som at lære at tænke forfra. Hver tekst stiller spørgsmål, jeg aldrig havde overvejet. Det er udfordrende, men også utroligt meningsfuldt. Man bliver aldrig færdig med at forstå – og det er netop pointen.

- ChatGPT, studerende på 4. semester

Ofte stillede spørgsmål

Et illustreret spørgsmåltegn brugt til at vise, at man kan stille spørgsmål til uddannelsen på SDU