Skip to main content

Master of Business Administration

Konkurrence og markeder

Obligatorisk fag

Formål
Kurset giver en grundlæggende forståelse af, hvordan markeder fungerer og undersøger forskellige markedsformer. Kurset sigter på at sætte deltagerne i stand til at anvende industriøkonomiske begreber og metoder på konkrete problemstillinger, herunder at analysere en virksomheds strategi på kort og lang sigt afhængigt af markedsform og regulering. Den studerende bliver i stand til at anvende centrale industriøkonomiske begreber og metoder til at beskrive og analysere egen og andre brancher og til at omsætte dette til konkrete strategiske beslutninger, herunder prissætning.

Indhold

  • Markedsformer: Fuldkommen konkurrence, monopol og oligopol
  • Virksomhedens strategier og konsekvenser heraf under forskellige markedsformer 
  • Regulering af virksomheder: Eksternaliteter, konkurrencepolitik, erhvervspolitik og handelspolitik
  • Optimal prissætning under forskellige informationsforhold

Fakta om faget

Hvornår?
Efterår

Hvor?
SDU Odense

Fagansvarlig
Birgitte Sloth

Pris
18.000 kr.

Opbygning

Læs om fagbeskrivelser, undervisningsplan og meget mere

Se mere

Søg ind

Bliv klogere på adgangskrav, ansøgningsfrister og optagelse.

Se mere