Forskningsenheden OPEN

Adjungeret

Tracy Beth Høeg er ny adjungeret lektor ved OPEN, Klinisk Institut, Syddansk Universitet

Tracy Høeg er læge og epidemiolog ved University of California-San Francisco (UCSF) og har en særlig interesse i medicinsk evidens, vacciner, COVID-19, folkesundhed, medicinsk etik og idrætsmedicin.

Tracy Høeg er ansat dels på Afdeling for Epidemiologi og Biostatistik i VK Prasad Lab på University of California-San Francisco (UCSF) og dels i privatpraksis med speciale i idræts- og rygmedicin i Grass Valley, Californien.

Tracy Høeg har under COVID-19 pandemien publiceret adskillige studier om COVID-19. Hun har blandt andet publiceret om spredning i skoler, vaccine-induceret hjertebetændelse, gavn vs. risiko ved boostervacciner til unge voksne og effekten af ansigtsmasker.

Tracy Høeg har ambitioner om at lave fælles epidemiologiske studier mellem SDU og UCSF. Der er for tiden stor interesse for blandt andet randomiserede forsøg vedrørende vaccinationer. Tracy Høeg er derudover også interesseret i at opstarte et samarbejde mellem USA og Danmark, hvor der blandt andet skal ses på folkesundhedssystemerne, og hvad landene kan lære af hinanden med henblik på at forbedre den offentlig sundhed.

Om Tracy Høeg

Tracy Høeg er dansk statsborger, og er født i Wisconsin, USA. Hun er læge fra Medical College of Wisconsin. Tracy Høeg lavede sin ph.d. på Københavns Universitet, blandt andet som PI på ”Danish Rural Eye Study”.

Mød forskeren

Tracy Beth Høeg, adjungeret lektor ved Forskningsenheden OPEN