Forskningsenheden OPEN

Ny Ph.d.-studerende ved OPEN

Mikaela Augustussen er tilknyttet OPEN som Ph.d.-studerende med projektet: ”Palliation til grønlandske kræftpatienter i Grønland og i Danmark - et ph.d.studium”

Mikaela er uddannet sygeplejerske og sundhedsfaglig kandidat. Inden påbegyndelsen som ph.d. studerende var hun ansat som sygeplejefaglig konsulent i Departementet for Sundhed ved det Grønlandske Selvstyre.
Projektet har som formål at undersøge grønlandske kræftpatienters symptomatologi, livskvalitet i de palliative faser, at afdække pårørendes tilfredshed med den sundhedsfaglige indsats i et forløb med et sygt familiemedlem, samt gennemføre kortlægning af de eksisterende palliative tilbud.
Hovedvejleder er : Professor, forskningsleder Lise Hounsgaard, Institut for Sygepleje og Sundhedsvidenskab, Ilisimatusarfik & Forskningsenheden OPEN, Klinisk Institut, Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, Syddansk Universitet
Projektvejledere: Professor, overlæge Per Sjøgren, Palliativt Afsnit, Onkologisk Klinik, ph.d. Helle Timm, Videnscenter for rehabilitering og palliation REHPA, Adj. Klinisk Lektor Ph.d., Michael Lynge Pedersen, Grønlands Center for Sundhedsforskning, Institut for Sygepleje og Sundhedsvidenskab, Grønlands Universitet

Redaktionen afsluttet: 05.04.2016