Forskningsenheden OPEN

Ny Ph.d.-studerende ved OPEN

Majken Munk Brønserud er tilknyttet OPEN som Ph.d.-studerende med projektet: ”PROLUC - Patient reported quality of life in lung cancer patients”

Majken Munk Brønserud er uddannet cand. med. i 2010 ved Syddansk Universitet. Hun har herefter arbejdet på Organkirurgisk Afd. i Svendborg og Vejle og har siden 2012 været reservelæge på Hjerte-, Lunge- og Karkirurgisk Afd. på OUH.

Majken er ansat som ph.d.-studerende ved OPEN under Klinisk Institut pr. 1. december 2014. Majkens ph.d.-projekt, med titlen: ”PROLUC - Patient reported quality of life in lung cancer patients”, er et prospektivt registerstudie om Patient Rapporterede Outcome Mål (PROM) fra lungecancer patienter. PROM indsamles i form af spørgeskemaer, der udsendes til alle nye lungecancer patienter, fra 1. januar 2014 og 2 år frem. I projektet vil PROM data og data fra Dansk Lunge Cancer Register (DLCR) blive integreret.

Databehandlingen vil foregå i samarbejde med OPENs datamanagere. Hovedvejleder er klinisk lektor ved OPEN, Erik Jakobsen, medvejleder er professor Anders Green ligeledes OPEN.

Redaktionen afsluttet: 05.02.2015