Forskningsenheden OPEN

Ny Ph.d.-studerende ved OPEN

Emil Rossing er tilknyttet OPEN som ph.d.-studerende med projektet ”mimi - mHealth to increase measles immunization"

Emil Rossing er uddannet cand.mag. i Informationsvidenskab ved Aarhus Universitet og har pr. 1. august 2015 begyndt sit ph.d. projekt ved OPEN under Klinisk Institut med titlen ”mimi - mHealth to increase measles immunization”. Projektet omhandler brug af mobiltelefoner til sundhedsinterventioner (mHealth) i det Globale Syd. Projektets formål er at implementere og evaluere en mHealth løsning til at øge vaccinations-dækningen mod mæslinger i Guinea-Bissau. Der er planlagt et kvalitativt for-studie af den lokale kontekst samt en kvantitativ evaluering i form af en randomized control trial (RCT). Hovedvejleder er Henrik Ravn, lektor i biostatistik ved OPEN.
Redaktionen afsluttet: 08.09.2015