Forskningsenheden OPEN

OUH og SDU ansætter professor i global sundhed

Christine Stabell Benn er pr. 15. april 2013 ansat i en kombinationsstilling som overlæge ved Bandim Health Project, Statens Serum Institut, og klinisk professor i global sundhed ved forskningsenheden OPEN ved Klinisk Institut på Syddansk Universitet (SDU) og Odense Universitetshospital (OUH).

Christines forankring i OPEN forventes at bidrage til at opbygge, udvikle og udbygge samarbejdet med forskere på OUH og SDU indenfor Global Health og er en specifik styrkelse af forskningen i vacciner og vitaminers effekt på immunsystemet med baggrund i Bandim Health Project (BHP) og Research Center for Vitamins and Vaccines (CVIVA). Endvidere forventes Christines baggrund med forskning på højt internationalt niveau, at give grobund for at tiltrække yderligere nationale og internationale samarbejdspartnere til OPEN, OUH og SDU.

Læs mere om ansættelsen af Christine Stabell Benn som professor på Sundhedsvidenskabelig Fakultets hjemmeside.

Redaktionen afsluttet: 03.05.2013