Forskningsenheden OPEN

OPEN Analyse – Præsentation af nyt analysemiljø til forskningsdata

OPEN har etableret et analysemiljø, hvor I som forskere kan udføre analysearbejde på jeres pseudoanonymiserede forskningsdata. Analysemiljøet, OPEN Analyse, er et led i implementeringen af OUH og Klinisk Instituts forskningsstrategi for 2016-2020.

OPEN Analyse er en terminalserverløsning, hvor forskerens PC fungerer som terminal, mens data befinder sig og behandles på en server ved Regional IT. Analysemiljøet består af diskplads med logning af filadgang samt analysesoftware i form af STATA og R.

OPEN Analyse kan benyttes af projekter, som er eller bliver optaget i OPEN.

OPEN Analyse er gratis for forskere ved OUH og Klinisk Institut.

Ved betalende OPEN projekter, som allerede benytter eller ønsker at benytte OPENs REDCap installation vil de få datamanagertimer, som følger med brugeroprettelse og vejledning i forbindelse med brugen af OPEN Analyse blive registreret som en del af de 30 datamanagertimer, der som oftest er dækket af projektets standardbetaling og licensaftale med OPEN. Der er altså ingen ekstra omkostninger med mindre man får brug fordatamanagertimer ud over de aftalte.

For at give indblik i, hvad OPEN Analyse er og hvordan man kan få gavn af miljøet, vil OPEN gerne invitere interesserede til en præsentation.

Program for præsentation af OPEN Analyse:

• Kort gennemgang af analysemiljøet
  • Demonstration af almindelige opgaver
    • log på miljøet
    • overfør filer til/fra miljøet
    • kør STATA-analyse
  • Hvordan får du adgang til OPEN Analyse?
  • Spørgsmål

Vi håber derfor på, at se rigtig mange af jer.

Onsdag d. 22. februar 2017, kl. 14.30 til ca. 15.30/16.00
Klinikbygningen OUH, lokale Torben K. With (Indgang 50)

Tilmelding er ikke nødvendig.

Redaktionen afsluttet: 01.02.2017