Skip to main content
DA / EN

Falling in love with my iPhone: The fascinating world of brands

Apple, Google, Amazon, Mercedes, Coca-Cola, Louis Vuitton: Consumers are fascinated and emotionally committed to various brands in their every-day-life around the globe. But what makes a strong brand in the digital age? And why are consumers so loyal to these brands that they would never transfer their iphone into a competitor’s brand? To answer these questions, this presentation gives a brief overview for how to set-up a strong brand in a market and highlights relevant do’s and don’ts in this process. The lecture provides hands-on examples from practice and gives theoretical explanations why especially young consumers are so depending on purchasing strong brands when conducting product purchases.

The students will gain knowledge on what drives a successful brand in the digital age and how to set-up the strategic process from an organizational perspective for building a strong brand in a market.

Bemærk: oplægget holdes på engelsk.

 

Det lærer dine elever

Oplægget kan holdes alene og som del af et program.

Programmet kan bl.a. bestå af følgende elementer:

  • Fagligt oplæg 
  • Oplæg fra studerende
  • Rundvisning

Indholdet kan skræddersys og passes til jeres behov. 

 

 

Oliver Schnittka, professor - Department of Business and Society, Campus Esbjerg

Tilknyttede uddannelser på SDU: Erhvervsøkonomi, HA/Bachelor of Science in Business Administration and Economics (HA)

Ingen fastsatte datoer. Den eksakte dato aftales ud fra dine ønsker. 
Henvend dig gerne i god tid (1-2  måneder før), så vi kan finde en dato og sammensætte et program, der opfylder din klasses ønsker og behov bedst muligt.
Forberedelse er ikke nødvendig.


Book undervisningstilbud

Fakta om tilbud


Målgruppe:
Gymnasium

Fag:
Afsætning
Erhvervsøkonomi
Kommunikation og IT
Markedskommunikation
Virksomhedsøkonomi​

Sted:
SDU Esbjerg

Varighed:
Aftales

Pris:
Gratis

Kontakt

Har du spørgsmål eller et forslag til et andet program, så kontakt os gerne på brobygning-samf@sam.sdu.dk. Vi har god erfaring med at kombinere flere faglige oplæg i ét besøg.

brobygning-samf@sam.sdu.dk

Sidst opdateret: 21.05.2024