Det Ny Merino

Velkommen til Det Ny Merino - IVK's tidsskrift. 

 

I Det Ny Merino udgiver vi både artikler skrevet af vores studerende og vores undervisere, men vi byder også forfattere uden for IVK og SDU velkomne. Alle artikler kræver blot et positivt review. 

Vi udgiver  alle emner inden for IVK's fagfelt, og artiklens sprog er derfor valgfrit for de sprog, der undervises i på IVK's uddannelser.  

Artiklerne kan være: 

  • Artikler skrevet af studerende på baggrund af gode specialer, eliteprojekter eller andre studenteropgaver. 
  • Artikler, præpublikationer, diskussionsoplæg mv. skrevet af undervisere og forskere. 
  • Anmeldelser af bøger, ph.d.-projekter og lignende inden for IVK's fagfelt. 

Er du interesseret i en udgivelse, kan du læse om vores regler for bidrag og formateringsanvisninger. Vores kontaktoplysninger står oplyst nederst på siden. 

International Virksomhedskommunikation har eksisteret siden 2005, før da udgav det daværende Erhvervssproglige Studier tidsskriftet Merino, som ligeledes havde til formål at informere om forsknings- og udviklingsaktiviteter ved Erhvervssproglige Studier i form af artikler, præpublikationer og diskussionsoplæg.

Du kan naturligvis stadig læse alle vores tidligere udgivelser via link nederst på siden. 

 

 

Seneste udgivelse af Det Ny Merino

"Kognition i køkkenet"

af Morten Friis Nielsen 

 

 

Tidligere udgivelser af Det Ny Merino 

"Mellemledelse - som at blive tacklet fra alle vinkler"

af Stina Rydell Brøgger 

 

 

"Hvem vil være modtagere af min kampagne?"

af Flemming Smedegaard 

  

Shitstorm! Hvad gør vi nu?

Maiken Godsvig Laursen 

 

Buber møder Berne

af Frederik Moltrup

 

Organisationer som Fodbold

af Stina Rydell Brøgger 

 

B2B Branding on Social Media

af Josefine Beau Butler Pedersen 

 

Når kampen for ligestilling ender i diskrimination

af Caroline Hansen og Emilie Maria Jørgensen

 

Muligheders umuligheder og umuligheders muligheder i Situationel Dialektisk Diskursanalyse

af Julia Rytter Dakwar, Anne-Christine Rosfeldt Lorentzen og Flemming Smedegaard 

 

Miljø, krop og sind: Organisationer som Medier

af Kasper Kamph Flindt Larsen og Mie Johanne Winding

 

Vi skal (desværre) alle sammen være her

af Astrid Nørfelt

 

Siger de noget?

af Sarah Hoffmann Nielsen

 

#hashtagetsfunktioner

af Thomas Hestbæk Andersen

 

Politisk kommunikation i det postmoderne samfund

af Krista Johnsdóttir Kruse 

 

Femvertising: #empowerment4sale

af Mia Ovcina 

 

A cashless society

af Delaksan Kulasingam 

 

En situationel og dialektisk tilgang til a-kassers strategiske kommunikation

af Iben Malthe Roldsgaard 

 

Den visuelle socialsemiotiks syv heuristikker

af Jeppe Skovmose 

 

Ildsjælen - den femte arketype

af Jeppe Secher

 

Fup, fakta eller postfaktuel forvirring

af Julie Schmidt Hansen og Anne-Sophie Fioritto Thomsen 

 

Lyd og stemninger i multimodale tekster

af Trine Lemvig Christensen

 

Organisationer som hjerte 

af Helle Frydendahl Høgh 

 

Ni antagelser om Situationel Dialektisk Videnskabsteori

af Julia Rytter Dakwar, Anne-Christine Rosfeldt Lorentzen og Flemming Smedegaard 

 

Når modsætninger mødes

af Katrine Dupont og Sara Emilie Troelsdatter 

 

Organisationer som paradokser

af Kimberley Alexandria Campbell

  

Strategisk indretning i virksomheder

af Rebecca Bjerring Knudsen

 

Metafor 9,5 - Organisationer som multimodalitet 

af Mikkel Christensen

 

Situationel Dialektisk Ledelse af CSR i en Kompleks Virkelighed

af  Anne Mørk Christoffersen

 

 


Yderligere spørgsmål rettes til redaktionen:

Redaktionschef: Flemming Smedegaard

Studentermedhjælper: Katrine Slott Nielsen

 

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere om cookies

Acceptér cookies