ACQUIRE-HF projektet skudt i gang med et brag af et kick-off møde

ACQUIRE-HF projektet er nu officielt skudt i gang ved afholdelsen af kick-off mødet den 22/10/2015 på Hotel Plaza i Odense. Læs mere om mødet og se billeder fra dagen her.

Professor John Spertus, Mid-America Heart Institute, USA og Professor John Cleland, Imperial College London, UK gæstede Odense som medlemmer af Advisory Board ved ACQUIRE-HFs kick-off møde.

ACQUIRE-HF projektet er nu officielt skudt i gang ved afholdelsen af kick-off mødet den 22/10/2015 på Hotel Plaza i Odense. Ved mødet var der 27 fremmødte samarbejdspartnere og dagsordenen for mødet var at give alle parter et dybere indblik i projektets visioner samt gennem en fælles diskussion at drøfte projektets styrker og udfordringer. Diskussionen viste sig særdeles frugtbar, og vi vil gerne benytte lejligheden til at takke alle mødedeltagerne for deres tilstedeværelse og værdifulde input.

Forud for kick-off mødet blev der afholdt et pre kick-off møde for at diskutere ACQUIRE-HF platformen og selve interventionen, der skal testes i det randomiserede studie i 2016. I mødet deltog Professor John Spertus, Professor John Cleland, Professor Jacob Møller (OUH), Professor Susanne S. Pedersen (SDU og OUH), Dr. Kim Smolderen, University of Ghent, og Ole Skov (SDU).

Efterfølgende udtalte John Spertus følgende om projektet og sin rolle som Advisory Board Member:

“I am honored to be a part of the ACQUIRE-HF Advisory Committee. This is an ambitious proposal that seeks to overcome prior challenges with telemedicine by directly engaging patients as ‘co-pilots’ in managing their heart failure. While the promise is great, there are clear challenges in devising and explaining heart failure management to patients and getting them to better understand their disease and how to treat it. It will require the creative energy of all of the participants to develop care protocols and I am very excited to see how this evolves. We are all aware of the challenges in caring for heart failure and any progress made through this effort will have ready application in the States and throughout the world."

Projektets leder og PI Susanne S. Pedersen var yderst tilfreds med kick-off mødets forløb og ser frem til arbejdet med at implementere de mange gode forslag, som mødet resulterede i. Hun havde følgende reaktion på dagen: ”Det var en spændende dag med mange input og et stærkt engagement fra de tilstedeværende. Det var en god ide at afholde kick-off møde på dette tidspunkt i projektets forløb for at øge medejerskab og sætte fokus på de mange opgaver der skal løses, før vi kan gå i gang med at inkludere de første patienter omkring september 2016. Som PI føler jeg mig privilegeret at have samlet dette team af eksperter og mit håb er selvfølgelig at vi kan være med til at udvikle en innovation som kan understøtte patienter med hjertesvigt til at leve et bedre og længere liv med deres kroniske sygdom”.

Se dagsordenen samt flere billeder fra mødet herunder:

KICK-OFF MEETING FOR THE ACQUIRE-HF PROJECT

Date: Thursday 22 October, 2015, 2.00 – 5.00 PM

Venue: The Plaza Hotel, Odense, Østre Stationsvej 24, 5000 Odense C

2.00 – 2.10 WELCOME

Susanne S. Pedersen (SDU, OUH)

2.10 – 2.25 THE PATIENT AND PATIENT-CENTERED TOOLS AS CENTER STAGE FOR INTERVENTIONS

John Spertus (Mid-America Heart Institute)

2.25 – 2.45 NUTS AND BOLTS OF THE ACQUIRE-HF PROJECT

- Background and aims

- Timeline

- Road-map for participating centers

2.45 - 2.55 The ACQUIRE-HF PROJECT: WHY SHOULD CARDIOLOGISTS BOTHER?

Jacob Møller (OUH)

2.55 – 3.05 ACQUIRE-HF: WHAT DOES THE USER PERSPECTIVE ADD?

Helle Johannessen (SDU)

3.05 – 4.35 PLENARY DISCUSSION: HOW DO WE DEVELOP THE PERSONAL CARE PLAN AND ENSURE PATIENT ENGAGEMENT?

Discussants: John Cleland (Imperial College London) & John Spertus (Mid-America Heart Institute)

4.35 – 4.45 SUMMARY AND WRAPPING UP

4.45 - NETWORKING AND WINE