Materiale til potentialevurdering

  • Potentialevurdering
  • Stakeholdervurdering
    Værktøjet er et koordinatsystem, hvor X-aksen står for kontakt til stakeholders (fra ingen til tæt kontakt). Y-aksen står for vigtighed (fra vigtig til mindre vigtig).
  • Felttest
    Formålet med værktøjet er at teste virksomhedernes grundantagelser og beskrive, hvem der tages kontakt til på kort og lang sigt.
  • Hvem er kunden 1?
    Hvem er kunden 2?
    Værktøjet indeholder 2 inspirationskort, som har til formål at afdække, hvem kunden er og hvilken form for værdi, der skal skabes for kunden/kunderne.
  • Stakeholderkort
    Stakeholders navne skrives på post-its og placeres på papiret. Herefter er formålet at tage stilling til: Hvem, hvorfor og hvordan ...
  • Købsprocessen
    Formålet med værktøjet er at kortlægge købsprocessen med fokus på kundens købscenter - og det inkluderer, at der reflekteres over, hvem der er involveret i købsbeslutningen inden for købsorganisationen.
  • Felttest
    Formålet med værktøjet er at teste virksomhedernes grundantagelser og beskrive, hvem der tages kontakt til på kort og lang sigt.
  • Handlingsplan
    Formålet med værktøjet er, at virksomhederne tager stilling til, hvad deres næste handlinger er i den videre proces, hvad deres grundantagelser er, samt hvem der gør hvad hvornår.
  • Konkurrentanalyse
    Formålet med værktøjet er at afdække og lave en analyse over konkurrenter.
  • Kundematrix
    Værktøjet viser et koordinatsystem, hvor formålet er at vurdere mulige kunders attraktivitet.
  • Kundeskema
    Formålet med værktøjet hænger sammen med kundematrixen og handler om at vurdere kunders attraktivitet, samt virksomhedens adgang til ressourcer. Skemaet udfyldes for hver kunde.
Materialer til print

Find og print materialer til alle OPI værktøjerne.

Klik her ...

Værktøjskasser og værktøjer

Få et overblik over alle OPI værktøjskasser og værktøjer.

Klik her ...

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere om cookies

Acceptér cookies