Philippe Grandjean, SDU modtager en af de fornemmeste priser inden for miljøforskningen

Phillippe Grandjean har netop holdt forelæsning for 1000 kolleger i Rom, hvor han modtog den fornemste pris inden for miljøepidemiologi, John Goldsmith Award.

I sin forelæsning talte Grandjean over emnet kviksølv og fortalte om, hvordan han var blevet fejlciteret og hans resultater betvivlet i medier og på internettet og om betydningen af at holde fast i videnskaben og ikke lade sig kue af snævre økonomiske interesser.

Foto: Fra venstre: Philippe Grandjean, John Goldsmiths søn og datter (David og Julie) og Francine Laden, Harvard University, formand for komiteen.

Mød forskeren

Professor, forskningsleder, dr.med., Forskningsenheden for Miljømedicin, Institut for Sundhedstjenesteforskning.

Philippe Grandjean

Redaktionen afsluttet: 14.09.2016