Forløbet, metoden og din virksomheds inddragelse afhænger af den enkelte underviser, og hvilken problemstilling I tilbyder. I nedenstående kan du læse nærmere om eventuelle muligheder.
De fremlagte initiativer er tilpasset mulighederne i denne særlige tid. Der kan løbende blive tilføjet mulige initiativer, som situationen ændrer sig.
Indgå i undervisning
På mange uddannelser vil underviserne gerne inddrage oplæg fra virksomheder til en undervisningsgang for at koble teori tættere på praksis.
Som virksomhed får du her mødt de studerende på deres banehalvdel og bringer et praksisperspektiv på deres undervisning, mens de kan udfordre og tilbyde dig nyt perspektiv ud fra deres teoretiske viden.
Et virksomhedsoplæg koordineres i tæt samarbejde med underviseren.
Normalt vil der være tale om fysisk tilstedeværelse i undervisningen, men indtil der igen er tale om normale undervisningsforhold, vil du sammen med underviseren finde en alternativ løsning. F.eks. videocast, oplæg via Microsoft Teams, zoom eller andet, podcast mm.
I flere fag søger universitetet virksomhedscases, som de studerende kan arbejde med gennem flere uger. Det kan f.eks. være i marketing, social medie-produktion eller til et tværfagligt ingeniørprojekt.
Du vil som virksomhed oftest få adgang til de studerendes løsninger. Enten ved at få materialet tilsendt eller ved at deltage i sidste undervisningsgang, hvor de studerende præsenterer deres arbejde.
At bidrage med en fortløbende case kræver, at du - sammen med underviseren i det pågældende fag - sætter dig ind i, hvad de studerende bliver undervist i. Det er også vigtigt, du kender niveauet, de befinder sig på, for du præsenterer selv din problemstilling for dem i undervisningen.
Normalt vil der være tale om en præsentation, hvor du er til stede, men indtil der igen er tale om normale undervisningsforhold, vil du sammen med underviseren finde en alternativ løsning. F.eks. videocast, oplæg via Microsoft Teams, zoom eller andet, podcast mm.