Skip to main content

Udvikling af landdistrikternes branding – hvordan balancerer man top-down og bottom-up processer?

Projektet skal bl.a. klarlægge, hvilke aktører der er involveret i en branding proces, og hvilke processer der anvendes.  Foregår processerne som top-down eller bottom-up processer?

 

Og nogle af de andre spørgsmål, som projektet skal forsøge at svare på, er:

 

  • Hvilke roller spiller de forskellige aktører, hvad er deres motivation for at være med, hvad får de ud af samarbejdet, og hvilke ulemper er der for dem ved at være med?
  • Hvilke målgrupper forsøger landdistrikterne at ramme med deres branding?
  • Hvilken rolle spiller det, om det er den ene, den anden eller en tredje slags proces, der bliver brugt?
  • Hvor meget bliver indbyggerne involveret i processen?
  • Eller er de én af målgrupperne for den?
  • Eller bliver de helt glemt?

De specifikke områder, som bliver nærstuderet, er endnu ikke valgt. Men steder i Sydvestjylland vil bl.a. blive valgt.

 

Projektet er påbegyndt i 2018 og forventes afsluttet i 2021.

 

Kontaktperson: Ph.d.-studerende Barbora Gulisova, bagu@sam.sdu.dk

 

Center for Landdistriktsforskning - Syddansk Universitet
  • Degnevej 14
  • Esbjerg Ø - DK-6705
  • Telefon: +45 6550 4221

Sidst opdateret: 03.07.2018