Projekt med særligt fokus på Trekantområdets virksomheder

Om 5 år vil Trekantområdets virksomheder mangle 1000 ingeniører, hvis der ikke gøres noget. Derfor har Syddansk Universitet og Trekantområdet Danmark i fællesskab udviklet et nyt koncept for samarbejde mellem virksomheder og uddannelse.

SDU har fået godkendt en helt ny erhvervskandidatuddannelse i Operations Management, hvor de studerende arbejder mindst 25 timer om ugen ved siden af deres studie. Til gengæld er uddannelsen strakt ud over 4 år, så den foregår på deltid. Trekantområdet Danmark arbejder for, at virksomhederne får øjnene op for den nye mulighed.

Målgruppen for den nye erhvervskandidatuddannelse er primært diplomingeniører med relevant baggrund fra universiteter og ingeniørhøjskoler i ind- og udland samt diplomingeniører, der allerede er i beskæftigelse.

Således kan både virksomheder og kommende studerende få hjælp til at finde hinanden. Det betyder, at hvis du som studerende er interesseret i at læse Erhvervskandidat i Operations Management kan du få hjælp til at finde  virksomhed i Trekantområdet; Middelfart, Fredericia, Kolding, Vejle, Billund, Vejen og Haderslev kommuner.  Virksomheder kan få information om uddannelsen for at, dels tiltrække nye ansatte på deltid/uddannelse dels vurdere muligheden for at tilbyde uddannelse til eksisterende medarbejdere.

Kontakt:  Chefkonsulent Annette Duedal , Trekantområdet Danmark for rådgivning om ordningen og matching med potentielle kommende studerende på uddannelsen. Skriv: andue@trekantomraadet.dk eller  ring:  +45 3058 0436
Læse
 mere her: https://www.erhvervskandidat-trekantomraadet.dk/

Aktiviteterne er finansieret af Erhvervsstyrelsen og EU's socialfond frem til udgangen af februar  2022.

Sidst opdateret: 14.08.2023