Byggeklods vandt iværksætterfinale

Et hold ingeniørstuderende fra Syddansk Universitet står bag Danmarks mest kreative idé, mener juryen ved Creative Business Cup.

PlayDXTR – Det er navnet på den magnetiske byggeklods, der mandag løb med sejren ved Creative Business Cup. PlayDXTR kan kommunikere med en tablet, og de fire ingeniørstuderende bag projektet kalder det ”den klogeste byggeklods fra Danmark nogensinde”.

”Vi bryder barrieren imellem skærm og virkelighed på en naturlig og let forståelig måde,” siger Kenneth Madsen, der er en af de fire ingeniørstuderende fra Mads Clausen Instituttet i Sønderborg.

”Når leg og interaktion digitaliseres, giver det muligheder for, at man med spil og læring krydser den virkelige med den virtuelle verden. Det jeg gør på skærmen, ændrer noget i virkeligheden og omvendt,” siger han.

Når legen digitaliseres, skabes der samtidig data som et biprodukt, som gør det muligt at måle og følge barnets udvikling.

Med sejren følger 25.000 kroner og en frokost med Anette Nørgaard fra Microsoft. Samtidig følger en plads ved den internationale udgave af Creative Business Cup, hvor iværksættere fra 55 lande skal konkurrere om den bedste idé.

Creative Business Cup
Creative Business Cup arrangeres af Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi (CKO), der er en offentlig, selvejende institution stiftet i 2008 af Kulturministeriet og Erhvervs- og Vækstministeriet. CKO har til formål dels at udbrede kendskab til, hvordan erhvervslivet kan skabe øget vækst og innovation gennem oplevelsesbaseret forretningsudvikling, dels styrke kreative aktørers forretningsforståelse gennem strategiske samarbejder med det øvrige erhvervsliv.

For mere information kontakt
Kenneth Madsen på kemad@playdxtr.com  

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere om cookies

Acceptér cookies