Ny institutleder

Ny institutleder på Institut for Historie

Professor Martin Rheinheimer er per 15. august 2016 udnævnt til institutleder på Institut for Historie på Syddansk Universitet

Martin Rheinheimer (f. 1960) kom til SDU i 1999, hvor han underviste på historiestudiet i Esbjerg. Siden rykkede han med uddannelsen til Kolding og har siden 2013 haft sin daglige gang på Campusvej i Odense.

- Jeg glæder mig meget til at varetage institutlederposten, og jeg vil arbejde for, at instituttet fortsat er et af de bedste i Danmark, siger han.

Martin Rheinheimer er uddannet i historie og klassisk filologi ved Universität Kiel, hvorfra han har en ph.d.- og doktorgrad.

Institut for Historie rummer faglighederne historie, oldtidskundskab, religionsstudier, amerikanske studier samt mellemøststudier.

- Områderne handler meget om identitet – både hvad angår historie og geografi. Vi forstår os selv gennem vores historie og vores geografi. For at forstå nutiden skal vi forstå historien – så jeg mener, at vores forskning er brændende aktuel om det så handler om historie, Mellemøsten, religion eller USA, siger Martin Rheinheimer.

Redaktionen afsluttet: 15.08.2016