Formål
Aftagerpanelet fungerer som netværksskabende forum for dialog for Interkulturel pædagogik og dansk som andetsprog (BA) og Pædagogik (KA, fuldtid og deltid) ved Syddansk Universitet og kan drøfte alle spørgsmål, der bidrager til at fremme et godt samarbejde mellem uddannelserne) og det omgivende samfund.
Aftagerpanelet drøfter bl.a.
- uddannelsernes kvalitet og relevans for samfundet samt udvikling af de eksisterende uddannelser
- behovet for nye kompetencer og udvikling af nye uddannelser
- job- og opgaveområder for uddannelsernes færdige kandidater samt udvikling af nye jobområder
- udvikling af nye undervisningsformer
- samarbejdet mellem uddannelserne og aftagerne om projekter, praktikophold, specialer o.l. i studietiden
- markedsføring af uddannelserne og uddannelsernes færdige kandidater
Aftagerpanelet dækker følgende uddannelser:
Interkulturel pædagogik og dansk som andetsprog (BA)
Pædagogik (KA, fuldtid)
Pædagogik (KA, deltid)
Aftagerpanelet består af 5-10 aftagerrepræsentanter/alumner, 2 repræsentanter for det videnskabelige personale samt 2 studerende. Aftagerpanelet kan supplere sig med nye medlemmer efter behov.
Aftagerrepræsentanter/alumner:
- Helle Winum, adjunkt, UC Syd (pædagoguddannelsen), ph.d.-studerende ved SDU (alumne)
- Jannik Holbech Rasmussen, uddannelsesleder, TEC
- Anders Nørgaard, uddannelseschef for Pædagoguddannelsen på UCL
- Lene Lund Wullf, chefkonsulent i Skoleafdelingen, Odense Kommune (alumne)
- Line Dahl Rehkopff, fuldmægtig i Socialstyrelsen (alumne)
- Line Togsverd, docent, Forskningsprogrammet barndomspædagogik, bevægelse og sundhedsfremme, UC Syd
VIP-repræsentanter:
- Anders Kruse Ljungdalh
- Hanne Fie Rasmussen, adjunkt (alumne og tidligere adjunkt ved UCL)
Studenterrepræsentanter:
- Nicoline Gaardsted Gammelgaard
- Maja Stina Eriksen Kroman
Ovenstående kommissorium er godkendt af
Prodekanen for det Humanistiske Fakultet - d. 18. november 2023
Studienævn for Filosofi og Pædagogik - d. 15. november 2023
Aftagerpanelet for Interkulturel pædagogik og dansk som andetsprog og Pædagogik - d. 3. oktober 2024