• 27.07.2017

SDU: Velkommen til 5400 studerende

Årets optag afspejler, at Syddansk Universitet har justeret sit udbud af studiepladser for at skabe bedre sammenhæng mellem uddannelse og beskæftigelse.

• 25.07.2017

Må vi byde på en sprød vandmand?

Verden har brug for nye fødevarer, og vi er så småt ved at vænne os til tanken om at skulle spise tang og insekter. Så vandmænd på tallerkenen afskrækker os ikke. Vel?

• 17.07.2017

Vi tænker bedst med hænderne

Plastikzebraer og piberensere virker bedre end pen og papir, når vi skal løse problemer. For hjernen har brug for kroppen og dens erfaringer med omgivelserne i problemløsning.

• 11.07.2017

Direktør på briksen

Hvordan skaber en virksomhed vækst? Det undersøger forskere sammen to private virksomheder i et usædvanligt projekt. Her sendes direktøren til eftersyn sammen med virksomhedens forretningsmodel og pengestrøms-generering.

• 06.07.2017

6.438 studerende har SDU som førstevalg

Der er status quo i ansøgertallet til SDU, efter søgningen til universiteternes bacheloruddannelser lukkede onsdag.

• 03.07.2017

Forskere 3D-printer levende knogler

Det er lykkes forskere fra SDU at 3D-printe kunstige knogler, som gror naturligt sammen med kroppens egne knogler. I museforsøg har de kunstige knogler endda dannet marv. Det giver helt nye perspektiver for patienter med behov for knogleimplantater.