Ph.d.-forsvar

Sina Dalbys ph.d.-forsvar

Den 23. juni forsvarede Sina Dalby sin ph.d.-afhandling: ”Position Emission Tomography in Gastrointestinal Inflammation – Studies in Paediatric Inflammatory Bowel Disease and Experimental Chemotherapy-induced Mucositis” i det Adelige Jomfrukloster, SDU.

Resultaterne i Sinas afhandling viser nye veje i forhold til at undersøge brugbarheden af PET/MR i forbindelse med inflammatorisk tarmsygdom.

Bedømmelsesudvalget bestod ud over formanden, professor Jens Kjeldsen, Forskningsenheden for Medicinsk Gastroenterologi, OUH, af to fremtrædende forskere:

Professor Matthias Zilbauer, Department of Paediatrics, University og Cambridge og

Institutleder og Klinisk lærestolsprofessor Jørgen Frøkier, Institut for Klinisk Medicin – Nuklearmedicin og PET, Aarhus Universitet.

Forskningsleder ved HCA Forskning, professor Steffen Husby har været hovedvejleder på ph.d.-projektet.

Symposium ved Mathias Zilbauer

Samme formiddag afholdt Matthias Zilbauer et symposium ved H. C. Andersen Børne- og Ungehospital for ansatte og andre interesserede med titlen: ”Epigenetics in IBD - investigating DNA methylation in the intestinal epithelium”
Redaktionen afsluttet: 30.06.2023