Skip to main content
DA / EN

Partnere

Syddansk Universitet:

  Patricia Wolf, Prof. PD Dr., er professor i Integrativ Innovationsledelse ved Center for Integrativ Innovationsledelse på Institut for Virksomhedsledelse, Syddansk Universitet.
Patricia er hovedansvarlig forsker for PACA (Mobilizing Post-Anthropocentric Climate Action), et forskningscenter finansieret af SDU Climate Cluster, samt projektleder for FUSION Interreg-projektet. Hendes forskning fokuserer på græsrodsinitiativer, åben vidensdeling og borgerdrevne fællesskaber, der udvikler løsninger på klimakrisen, samt på, hvordan universiteter kan afhjælpe de udfordringer, disse grupper står overfor.

Bryan Yazell, lektor, Institut for Kulturvidenskaber.
Underviser, DIAS – Danish Institute for Advanced Study.

  Thomas Kaarsted, Leder SDU Videncenter for Citizen Science.
Han er cand.phil. i historie og Master i Offentlig Ledelse. Han har 30 års erfaring i forskningskommunikation og har siden 2017 arbejde med facilitering af Citizen Science. Han har været projektleder for en lang række Citizen Science-projekter, som alle har været partnerskaber mellem forskere, borgere, civilsamfund og private aktører.
Han er ansvarlig for Citizen Science-aktiviteter i FUSION
Szabolcs Dezso Fabian, forskningsassistent, Center for Integrativ Innovationsledelse (C*I2M).
Min primære rolle i FUSION-projektet er at gennemføre mit ph.d.-projekt, som undersøger, hvordan erfaringsbaserede erkendelsesformer kan understøtte udviklingen af nye videnssystemer, der bidrager til innovative strategier for håndtering af klimaforandringer.
Mit ph.d.-projekt vil udgøre en integreret del af FUSION ved at undersøge, hvordan alternative, deltagelsesbaserede og erfaringsforankrede videnspraksisser kan fremme mere innovative videnssystemer.
  Line Laursen Corydon, Informationspecialist i SDU Videncenter for Citizen Science.
Hun er cand.mag. i engelsk og  har arbejdet med Citizen Science siden 2019. Hun har været projektleder på en række Citizen Science-projekter herunder med en lang række gymnasier. Line Laursen er projektkoordinator og community manager i FUSION

Christian-Albrechts-Universität zu Kiel:

Prof. Dr. Carsten Schultz er professor i teknologiledelse ved Det Samfundsvidenskabelige Fakultet for Erhvervsøkonomi og Samfundsvidenskab på Kiel Universitet.
Carsten er dekan for Det Samfundsvidenskabelige Fakultet for Erhvervsøkonomi og Samfundsvidenskab og er en af de to talspersoner for forskningsprioriteringsområdet “Samfundsmæssig, Miljømæssig og Kulturel Forandring” (SECC) på Kiel Universitet. Han understøtter teknologioverførsel, som medlem af det videnskabelige udvalg for Centre for Entrepreneurship ved Kiel Universitet samt som bestyrelsesmedlem ved Kiel Science Centre.
Carsten besidder omfattende ekspertise indenfor innovationsøkosystemer, vidensoverførsel og digital transformation. I FUSION medleder han den tekniske udvikling af Climate Fiction Learning Platform, hvor han bidrager med sin viden om styring af innovationsprocesser og støtter skabelsen af kollaborative infrastrukturer på tværs af grænsen.

Osama Alrabayah, M.Sc., er forskningsassistent og ph.d.-studerende ved instituttet for teknologiledelse på Kiel Universitet.
Hans ph.d.-forskning fokuserer på missions-orienterede innovationsøkosystemer og integration af digitale værktøjer i innovationsstyring. Med en baggrund i bæredygtighed og maskinlæring undersøger han, hvordan komplekse data kan ligge til grund for strategiske innovationsbeslutninger.

I FUSION-projektet er Osama ansvarlig for det tekniske koncept og krav til Climate Fiction Learning Platform, hvor han understøtter designet af sikre og interaktive systemer til kollaborativ læring og studenterengagement på tværs af grænsen.

Felix Pinkow, Dr., er postdoktor ved instituttet for teknologiledelse på Kiel universitet.
Han afsluttede sin phd ved det tekniske universitet i Berlin, hvor han fokuserede på frontend udvikling af innovation med særligt fokus på kreativitet og crowdsourcing.
I FUSION bidrager Felix med sin ekspertise i idégenereringsprocesser og digitale kreativitetsværktøjer, hvilket understøtter platformens rolle i at gøre det muligt for studerende at forestille sig og artikulere positive klimafremtider. Hans arbejde hjælper desuden med at forme dannelsen af studenterinitiativer til at adressere klimaforandringer ved at overveje virkningen af interaktion, informationsdeling og feedback.

Andre partnere:

collage

 

Sidst opdateret: 01.04.2025