Seed funding til fælles projekt med universiteter i Nordtyskland

Syddansk Universitet har indgået et samarbejde med Universität Hamburg, Christian-Albrechts-Universität zu Kiel (CAU) og Aarhus Universitet for at iværksætte, styrke og udvide samarbejdet indenfor bl. a. undervisning og forskning.

I denne sammenhæng har Jakob Kjelstrup-Hansen fra Mads Clausen Instituttet ved SDU netop fået bevilget omkring 90.000 kr. til et fælles projekt med deltagelse af forskningsgrupper fra Universität Hamburg (Prof. Alf Mews) og CAU (Prof. Michael Bauer). Projektet handler om at kombinere organiske nanomaterialer, som er et af fokusområderne ved MCI, med lignende nanostrukturer af uorganiske materialer, som er blandt ekspertiseområderne hos gruppen i Hamburg, for derved at danne hybrid-strukturer, der for eksempel kan anvendes som lyskilder og –sensorer.

Redaktionen afsluttet: 09.10.2012