Seminar om risikofyldt leg

Forskningsenheden Active Living inviterer til seminar om risikofyldt leg

Den norske forsker Ellen Beate Hansen Sandseter gæster Institut for Idræt og Biomekanik og holder i den forbindelse oplæg i forbindelse med seminaret om risikofyldt leg.

Ellen Beate Hansen Sandseter har fået international opmærksomhed med sin - for nogen – kontroversielle udmelding om, at børn ikke skal pakkes ind foranlediget af sikkerhedsforanstaltninger og velmenende voksne, men anspores til vilde, farlige, kaotiske, konfliktfyldte lege med oplevelsen af et højt risikoniveau.

Seminariet foregår onsdag d. 11. marts kl. 10 – 11.30 i mødelokale 6,  bygning 39, Institut for Idræt og Biomekanik, Campusvej 55, Odense.

Her vil Ellen holde oplægget: Boblende glede og sug i magen – om spennings- og risikofylt lek og aktivitet for barn og unge i ulike miljøer

Der vil efter oplægget være mulighed for at stille spørgsmål og indgå i dialog om betydningen af risikofyldte aktiviteter for børn og unge.

Deltagelse i arrangementet er gratis og tilmelding ikke nødvendig.

Redaktionen afsluttet: 04.03.2015