Nyt fra Active Living

FIIBL udgiver magasin med fokus på bevægelse for 0-6-årige

Der er alle mulige gode grunde til at sætte fokus på bevægelse for 0-6-årige. Læs hvorfor i helt nyt magasin.

I lige netop denne alder er bevægelse vigtigt for både motorisk udvikling, trivsel og sundhed.

Dagtilbud, hjemmet og fritiden er arenaer, der er centrale for de mindstes bevægelse, og der findes efterhånden adskillige indsatser, der henvender sig lige netop til disse tre.

I det nyeste nummer af MOV:E magasinet, der udgives af FIIBL,  præsenteres fem stærke eksempler, der fra forskellige afsæt arbejder for, at endnu flere børn oplever en aktiv hverdag – i nogle tilfælde på tværs af de tre arenaer.

Vil du vide mere om magasinet er du velkommen til at kontakte MOV:E redaktionen. Redaktionen tager også imod forslag til artikelbidrag eller respons på indholdet.

Foto: Markus Spiske on Unsplash

Active Living er en forskningsenhed på Institut for Idræt og Biomekanik på Syddansk Universitet. Enheden rummer bl.a.tre centre: Forsknings- og Implementeringscenter for Idræt, Bevægelse og Læring (FIIBL);Center for forskning i Idræt, Sundhed og Civilsamfund (CISC); og  Playground Research. Active Livingudgiver løbende nyhederom enhedens samlede forskningsaktiviteter.

MOV:E 13

Læs det helt nye MOV:E magasin

Har du et forslag til en artikel eller respons på indholdet i magasinet, så skriv os!

Skriv til redaktionen

Redaktionen afsluttet: 14.12.2022