Hvem henvender kurset sig til?
Alle gymnasiale uddannelser
Indhold:
Teoretisk viden om feedback konkretiserer vi i første omgang med skrivning for læring. Vi beskæftiger os med, hvordan vi kan understøtte skriveprocessen og give feedback, der styrker elevens faglige stemme, tekst og læring, herunder også overvejelser over balancen mellem lærerens indsats og elevens udbytte.
Imidlertid er der forskning, der viser, at feedbackgiveren lærer lige så meget eller måske mere end feedbackmodtageren. Det forhold udnyttes i peer feedback. Vi kigger nærmere på, hvordan man kan minimere udfordringerne og udnytte gevinsten ved peer feedback.
Endelig løfter vi blikket og forholder os kritisk til feedbackens utilsigtede virkninger.
Kurset inddrager teoretisk viden fra den nyeste skrive- og feedbackforskning, og den indeholder en række konkrete og praksisnære øvelser.
Hvad kan du forvente?
Kurset giver en forskningsbaseret og praksisrettet introduktion til feedback i undervisningen. Formålet med kurset er at give deltagerne konkrete redskaber til lærer- og peerfeedback med henblik på at understøtte og udvikle elevernes faglige skrivning, både foreløbige og endelige elevtekster.
Kurset veksler mellem oplæg, diskussion, gruppeøvelser og erfaringsudveksling.
Kontakt
Kurset udbydes som skolebaseret kursus. For nærmere aftale kontaktes Anne Bang-Larsen, tlf. 61 999 139, email: anneb@sdu.dk