Webinar den 31. august om erfaringer med alkoholforebyggelse på gymnasier

18.08.2021

Statens Institut for Folkesundhed inviterer til webinar 31. august 2021 kl. 14-15.

På webinaret vil forskere fra Statens Institut for Folkesundhed præsentere resultater fra en ny rapport, der handler om alkoholforebyggelse på gymnasier og om indsatsen Gymnasier Fuld af liv

Gymnasier Fuld af liv er en forskningsbaseret indsats, der har til formål at reducere alkoholforbruget blandt danske gymnasieelever og herigennem bidrage til en sundere alkoholkultur blandt unge i Danmark.

Indsatsen er udviklet i et samarbejde mellem forskere fra Center for Interventionsforskning på Statens Institut for Folkesundhed, Kræftens Bekæmpelse og TrygFondens alkoholindsats Fuld af liv.

På webinaret vil projektgruppen bag indsatsen gennemgå de vigtigste erfaringer med indsatsen og fortælle mere om, hvordan man som gymnasie kan arbejde videre med materialerne til indsatsen og drage nytte af erfaringerne fra projektet.

Alle er velkomne. Webinaret er dog særligt målrettet ledelsen på gymnasier og andre ungdomsuddannelser, kommuner og andre, der ønsker at kvalificere deres arbejde med alkoholforebyggelse på ungdomsuddannelser.

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål til projektgruppen.

Tilmelding sker via dette link: