Ph.d.-forsvar om ”Alcohol use disorder” den 3. maj på Statens Institut for Folkesundhed

04.04.2019

Cand.scient.san.publ.  Charlotte Amby Holst forsvarer sin ph.d.-afhandling på Statens Institut for Folkesundhed, den 3. maj kl.  14.

Titlen på afhandlingen er "Alcohol use disorder: Impacts on health and transmission across generations”.

Alle er velkomne til forsvaret også til den efterfølgende reception.

Forsvaret finder sted i mødelokalet "Vor Frue" i Studiestræde 6, 1455 København K.

Det overordnede formål med ph.d.-projektet har været at bidrage med ny viden om alkoholafhængigheds betydning for helbredet samt bidrage til forståelsen af de mekanismer, der har indflydelse på, at børn af forældre med AUD (alcohol use disorder) har en højere risiko for at udvikle AUD.

Charlotte Amby Holst afhandling bygger på tre register-baserede studier og et survey-baseret studie.

Se invitation

Klik her