Sommerens dimittender fejret på SDU Sønderborg

Ved en storstilet ceremoni i Alsions koncertsal fik et kuld nyudklækkede studerende fredag formiddag deres endelige bevis på gennemført uddannelse.

Der er blevet terpet formler, krøllet tunger og studeret business-strategier til den helt store guldmedalje, men i fredag fik de studerende fra Det Tekniske-, Det Humanistiske- og Det Samfundsvidenskabelige Fakultet belønning for flere års hårdt slid.

Ikke slut med læring

Årets festtale til dimittenderne blev holdt af Thorkild Kristen Nielsen, Head of LINAK International, som understregede, at selvom eksamensbeviserne nu er i hus, så er det ikke slut med at suge viden til sig. Han blev bakket op af campusdekan, Henrik Bindslev.

”Jeres dimission markerer ikke enden på jeres udvikling. I vil fortsætte med at lære. I har via jeres uddannelse erhvervet jer et sæt færdigheder til at opnå viden og indsigt, som vil tjene jer godt. I har værdifulde talenter, som vil berige andre. Talenter som vil være medvirkende til at gøre vores verden til et bedre, gladere og mere bæredygtigt sted,” lød det bl.a. fra dekanen.

Priser fra BHJ Fonden

Udover den officielle markering af dimissionen modtog to studerende priser fra BHJ Fonden ved fredagens ceremoni.

Mehran Khanloghi fra mechatronics-uddannelsen modtog en pris for sit kandidatprojekt i samarbejde med Danfoss, mens Victor Lahm fra Engineering, Innovation & Business fik en pris for sit bachelorprojekt, som blev udført i samarbejde med Swienty A/S.

Rejselegatet fra Sydslesvigsk Udvalg af 5. maj 1945’s fond gik til Anne Wichmann Lilholt. Anne læser European Studies og skal et semester til Universidad Carlos III i Madrid.

Redaktionen afsluttet: 24.06.2022