SDU-professor præsident for internationalt selskab

Jesper Hallas, professor i klinisk farmakologi på Institut for Sundhedstjenesteforskning, er valgt som præsident 2018-2019 for International Society of Pharmacoepidemiology, ISPE.

ISPE har omkring 1500 medlemmer over hele verden og er verdens førende faglige selskab for farmako-epidemiologi; den videnskab der omhandler lægemiddeleffektebrug af lægemidler i populationsmålestok. ISPEs medlemmer er især beskæftiget inden for forskningsverdenen, lægemiddelindustri eller lægemiddelmyndigheder.

Jesper Hallas har tidligere været formand for ISPEs komite for public policy og etik og var arrangør af verdenskongressen i farmako-epidemiologi i København 2008.

Mød Forskeren

Jesper Hallas, Professor, Cand.med., dr.med., Klinisk Farmakologi, Institut for Sundhedstjenesteforskning.

Redaktionen afsluttet: 28.04.2016