Syddansk Universitet Business School

Leder fundet til SDU Business School

Det bliver professor MSO Kristin B. Munksgaard, der skal være leder for universitetets nye Business School.

Af Marlene Jørgensen, , 27-05-2021

Når SDU til september åbner en Business School, er det en forsker med et stort erhvervsnetværk, der skal stå i spidsen for satsningen.

Valget er faldet på professor MSO Kristin B. Munksgaard. Hun har i mange år beskæftiget sig med business-to-business marketing og samarbejdsrelationer mellem virksomheder, hvilket falder helt i tråd med ambitionerne med den nye Business School, der, ud over at danne rammen om SDU’s erhvervsøkonomiske uddannelser, skal udbygge samarbejdet med samfundet og særligt erhvervslivet yderligere.

Kristin B. Munksgaard har været ansat på SDU siden 2005, og hun har gennem årene varetaget forskellige centrale poster. Senest som leder for ph.d.-skolen på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet siden 2019, og før det har hun blandt andet været med til at opstarte IER Udvikling – en enhed der faciliterer udviklings- og forskningsprojekter, ofte i tæt samspil med eksterne partnere.

Kristin B. Munksgaard

Samarbejde lokalt og internationalt

I sin nye post får Kristin B. Munksgaard ansvaret for at udvikle og styrke uddannelsesaktiviteterne på det erhvervsøkonomiske område, hvor der hvert år optages over 1000 studerende på en af uddannelserne, der er fordelt på fem byer.

Og det ser Kristin B. Munksgaard som et stort plus.

- Det er en styrke for SDU, at vi har en lokal og regional forankring og en stærk tradition for at gribe ud til erhvervslivet såvel som internationale samarbejdspartnere. Det skal vi bygge videre på og opnå endnu større synergi af, når vi samler kræfterne i en Business School, siger Kristin B. Munksgaard og fortsætter:

- Jeg glæder mig rigtig meget til at arbejde sammen med gode kolleger fra det erhvervsøkonomiske område om at opbygge og udvikle universitetets Business School – og hele tiden med det for øje, at vi skal sikre relevante uddannelser til gavn for studerende og arbejdsgivere.

En engageret og ambitiøs kollega

At Kristin B. Munksgaard har takket ja til opgaven, glæder Jens Ringsmose, der er dekan for Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, hvor den nye Business School kommer til at høre hjemme.

- Kristin er en fantastisk engageret og kompetent kollega med et stort ledelsespotentiale. Hun har nogle tydelige og ambitiøse forestillinger om, hvad SDU skal med en Business School, og hun besidder det drive, der bliver helt afgørende for, at vi indfrier vores målsætninger. Jeg er ikke i tvivl om, at vi med Kristin ved roret vil få endnu stærkere erhvervsøkonomiske uddannelser på SDU og endnu tættere bånd til erhvervslivet, lyder det fra Jens Ringsmose.

SDU Business School åbner den 1. september 2021, og det markeres den 17. september med et større arrangement.

Erhvervsøkonomi på SDU

• De erhvervsøkonomiske uddannelser udbydes på SDU’s campusser i Esbjerg, Kolding, Sønderborg, Slagelse og Odense
  • Det erhvervsøkonomiske område udgør ca. halvdelen af uddannelsesaktiviteterne på dagstudierne på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, hvor der hvert år optages ca. 700 studerende på HA-uddannelsen og ca. 500 studerende på cand.merc.-uddannelsen
  • Også på efter- og videreuddannelsesområdet står det erhvervsøkonomiske område for en stor del af uddannelsesaktiviteterne, blandt andet i form af HD-uddannelsen og MBA.

Mød forskeren

Kristin B. Munksgaard er professor MSO (med særlige opgaver) i business-to-business marketing og har haft sin gang på SDU siden 2005. Hun har i mange år samarbejdet med virksomheder og organisationer som led i sin forskning, hvor hun beskæftiger sig med relationsledelse og samarbejdsformer mellem virksomheder samt innovation, forretningsstrategier og bæredygtig forretningsudvikling.

Redaktionen afsluttet: 27.05.2021