Medieomtale

9 SDU-forskere blandt 2022’s mest citerede

DM Akademikerbladet har i samarbejde med Infomedia opgjort eksperternes optrædener i pressen sidste år. På 2022’s top-50 liste er der ni forskere fra SDU at finde.

Listen over sidste års mest citerede forskere bærer meget præg af den seneste tids hændelser i ind- og udland.

I toppen findes der mange forskere inden for det militære- og sundhedsvidenskabelige felt, som naturligt har været meget i fokus grundet krigen i Ukraine og efterdønningerne på Covid-19-pandemien.

De ni SDU-forskere på årets liste

3. Peter Viggo Jakobsen, professor (deltids), Center for War Studies, 1421 citeringer
7. Jes Søgaard, professor, CPop, 772 citeringer
17. Frederik Waage, professor, Juridisk Institut, 554 citeringer