Universitetsdirektør har fået nyt job

Karen Heebøll tiltræder 1. november som direktør i Ikast-Brande Kommune.

Af Bente Dalgaard, bda@sdu.dk, 29-09-2016

Syddansk Universitet skal have ny universitetsdirektør. Karen Heebøll er pr. 1. november ansat som direktør i Ikast-Brande Kommune.

-Vi har været glade for samarbejdet med Karen Heebøll og er kede af, at hun rejser, men vi ønsker hende held og lykke i sit nye job, siger rektor Henrik Dam.

Karen Heebøll blev ansat som universitetsdirektør i 2014. Inden da var hun direktør for pleje sundhed og arbejdsmarkedet i Fredericia Kommune, og baggrunden for hendes skifte er, at hun gerne vil tilbage til den kommunale sektor.

I Ikast-Brande Kommune får hun således ansvaret for ansvaret for sundhed, psykiatri og handicap, ældre og arbejdsmarked sammen med et særligt ansvar for at skabe sammenhængende løsninger på tværs i kommunen.

-Vi skal have ansat en ny universitetsdirektør, og det er en proces, der tager tid. Derfor vil vi i løbet af en uge melde ud, hvordan vi besætter posten i den mellemliggende periode, siger Henrik Dam.

Kontakt: Bente Dalgaard, Teamleder for Team Presse, 65 50 90 12.

Redaktionen afsluttet: