Cykling

I testlaboratoriet med forskerne

Hos forskningsenheden Muskelfysiologi og Biomekanik arbejder forskerne blandt andet med anvendt træning inden for eliteidræt og breddeidræt samt test af atleters fysiske formåen.

Af Mimo Antabi, , 30-06-2021

I disse to videoer kan du komme tæt på adjunkt Kasper Degn Gejl og professor Niels Ørtenblads arbejde med test og performanceoptimering af eliteidrætsudøvere.

Sprintere og bjergryttere. Hvordan afgøres et cykelløb?

Hvad karakteriserer verdens bedste cykelryttere?

Mød forskeren

Niels Ørtenblad er professor og forskningsleder ved SDU’s Enhed for Muskelfysiologi og Biomekanik på Institut for Idræt og Biomekanik, hvor han især forsker i muskelfysiologi og udtrætning hos eliteatleter.

Mød forskeren

Kasper Degn Gejl er adjunkt ved SDU’s Enhed for Muskelfysiologi og Biomekanik på Institut for Idræt og Biomekanik, hvor han især forsker i udtrætning og præstationsoptimering hos eliteatleter.

Redaktionen afsluttet: 30.06.2021