Økonomi

SDU skifter økonomisystem. Hvad betyder det for dig som leverandør?

SDU skifter økonomisystem i januar 2022, hvilket har betydning for universitetets leverandører og indkøb.

Det kan have betydning for dig som leverandør til SDU, at universitetet i januar 2022 skifter økonomisystem.

Det nye økonomisystem implementeres på SDU i perioden 10. januar til 2. februar 2022. Det betyder, at SDU ikke har mulighed for at foretage betalinger i denne periode.

Hvad betyder det for fakturering?

I implementeringsperioden vil det desværre ikke være muligt for SDU at betale fakturaer fra leverandører. For at undgå forsinkede betalinger på modtagne varer og ydelser i perioden ønsker SDU derfor at modtage så mange fakturaer som muligt før den 4. januar 2022.

I perioden 4. januar – 24. januar 2022 appellerer SDU til, at der ikke sendes nye fakturaer for at undgå forsinket betaling. Det kan dog ikke garanteres, at der ikke kan forekomme tilfælde af for sent betalte fakturaer i perioden.

Hvad betyder det for indkøb?

For at opretholde driften vil SDU i perioden fortsat foretage indkøb og sende indkøbsordrer via indkøbssystemet, men der forsøges så vidt muligt at begrænse omfanget. Hvis man modtager en bestilling eller indkøbsordre fra SDU, bedes man vente til efter den 24. januar 2021 med at udstede faktura, hvis dette er muligt.

SDU takker mange gange for forståelsen, og hvis der er spørgsmål, kan jeres kontaktperson ved SDU kontaktes, eller man kan henvende sig til SDU’s kreditorbogholderi på kreditor@sdu.dk eller tlf. 6550 4600 (telefontid kl. 10.00 - 12.00 og kl. 13.00 - 14.00).

På SDU’s hjemmeside kan du finde mere information om fakturaer til SDU.

Redaktionen afsluttet: 25.11.2021