Postdoc

Mads Gustaf Jørgensen ansættes om Postdoc

Læge, ph.d. Mads Gustaf Jørgensen ansættes som Postdoc på Plastikkirurgisk Afdeling, Odense Universitetshospital og Klinisk Institut, Syddansk Universitet.

Af Mai Elizabeth Høyer, , 01-03-2023

Fra 1. marts er Mads tilknyttet Forskningsenheden for Plastikkirurgi som Postdoc for en treårig periode. Han vil her fortsætte sin forskning i brystkræft-relateret lymfødem med fokus på mikrokirurgiske behandling heraf.

Mads er uddannet læge og ph.d. fra SDU og arbejder pt. som reservelæge på Plastikkirurgisk Afdeling, OUH. Han har i de seneste seks år været tilknyttet forskningsenheden; først som prægraduat forsker og efterfølgende som ph.d.-studerende. I december 2021 forsvarede han sin ph.d.-afhandling med titlen: Assessment and experimental treatment of breast cancerrelated lymphedema with adipose-derived regenerative cells and lipotransfer.  Mads har trods sin unge alder allerede publiceret 24 videnskabelige artikler i peer-reviewed tidsskrifter, heraf de 16 som førsteforfatter.

Vi er derfor meget glade for, at han vil fortsætte sin forskerkarriere hos os.

Mød forskeren
MG nyhed