lektor

Lotte Poulsen ansættes som lektor

Læge, ph.d. Lotte Poulsen ansættes som lektor på Plastikkirurgisk Afdeling, Odense Universitetshospital og Klinisk Institut, Syddansk Universitet.

Af Mai Elizabeth Høyer, , 21-04-2023

Fra 1. april er Lotte tilknyttet Forskningsenheden for Plastikkirurgi som lektor for en treårig periode. Hun vil her fortsætte sit arbejde med patientinddragelse gennem evidensbaseret brug af Patient-Reported Outcome  measures (PROMs) .

Lotte er uddannet læge (2008) og ph.d. (2020) fra SDU og har efterfølgende videreuddannet sig til speciallæge i plastikkirurgi. Til dagligt arbejder hun på Plastikkirurgisk Klinik i Odense.
I sin forskning hidtil har Lotte især beskæftiget sig med udvikling, oversættelse og validering af PROMs og herigennem undersøgelse af patienters livskvalitet. Hendes ph.d.-projekt med titlen: Measuring Patient-reported Outcome (PRO) in Bariatric and Body contouring Surgery: 'How to enable the Potential of PRO in Improving todays Health Care' var startskuddet til forskningsenhedens store arbejde inden for PROMs med Lotte i spidsen. Dette har ført til udvikling og/eller oversættelse af en lang række PROMs, heriblandt Body-Q, Breast-Q og Wound-Q, samt et fortsat samarbejde med de førende forskere på området Anne Klassen og Andrea Pusic.

Vi er utrolig glade for, at Lotte fortsat vil være en del af vores forskningsenhed og dele ud af sin store viden og erfaring på området.

Mød forskeren
Lotte Poulsen