International virksomhedskommunikation – engelsk og kommunikation, medier eller marketing
Bachelor | Odense
Hvordan er International virksomhedskommunikation – engelsk og kommunikation, medier eller marketing opbygget?
International virksomhedskommunikation (IVK) – engelsk og kommunikation, medier eller marketing tager 3 år, og hvert studieår er opdelt i 2 semestre.
På uddannelsen vælger du at fordybe dig i én af de 3 linjer:
- Linje 1: Kommunikation
- Linje 2: Medier
- Linje 3: Marketing
Linjerne læser en del kurser sammen på tværs, men der er også specialiserede kurser, som er forskellige. Afhængigt af hvilken linje du følger, har du fx enten fokus på kommunikatørens værktøjskasse, medieteori eller kampagneplanlægning.
Når du starter på uddannelsen, bygger vi videre på det, du allerede kan fra gymnasiet – især når det gælder engelsk. Du opbygger undervejs et professionelt engelsk og får indsigt i, hvordan virksomheder og organisationer kommunikerer på tværs af kulturer. Du arbejder med digital kommunikation og markedsføring, strategisk interaktion og bæredygtighed, og du lærer at analysere og udvikle løsninger, der skaber værdi.
Undervejs kobler du teori med praksis gennem projekter og præsentationer, og du afslutter med et bachelorprojekt på 6. semester, hvor du kan fordybe dig i de emner og problemstillinger, der interesserer dig allermest.
Uddannelsens forløb
Forløbsmodellerne nedenfor viser de 3 linjer på uddannelsen og hvilke kurser du har på hvert semester.
Vælg den linje, du vil se, og klik på de enkelte kurser for at læse fagbeskrivelsen.
Valg og muligheder
På bacheloruddannelsen i IVK – engelsk og kommunikation, medier eller marketing har du mange gode muligheder for at tilpasse din uddannelse, så den matcher dine interesser. Ud over dit valg af linje kan du løbende specialisere dig gennem opgaver, valgfag og projekter inden for de temaer, der interesserer dig. Du kan også tage på udlandsophold eller vælge et projektorienteret forløb (praktik) i en virksomhed eller organisation.
Eksempel på skema
Vær opmærksom på, at skemaet kan variere – nedenstående kun er et eksempel på, hvordan dit skema kan se ud.
Mandag |
Tirsdag |
Onsdag |
Torsdag |
Fredag |
|---|---|---|---|---|
Kl. 9-11Forelæsning[kursus A] |
Kl. 9-11Læse litteratur og tage noter |
Kl. 8-12Forberede mundtligt oplæg |
Kl. 9-12Holdundervisning[kursus D] |
Kl. 8-13Læse litteratur og tage noter |
Kl. 12-16Holdundervisning[kursus B] |
Kl. 12-14Diskussion i studiegruppe |
Kl. 13-15Finde supplerende litteratur til kurser |
Kl. 13-14Læse litteratur på campus |
Kl. 13-15Øvelsestimer[kursus A] |
Kl. 15-18Forelæsning[kursus C] |
Kl. 14-16Diskussion i studiegruppen om ugens undervisning |
|||
Kl. 19-21Skimme artikler og tage noter før forelæsning |
Kl. 18-20Læse litteratur og tage noter |
Mulige kandidatuddannelser
De fleste studerende vælger at læse videre efter deres bacheloruddannelse. Som bachelor i IVK – engelsk og kommunikation, medier eller marketing har du mulighed for at fortsætte på kandidatuddannelsen i International Virksomhedskommunikation og bygge videre på din faglige profil.
Andre har valgt at kombinere deres bacheloruddannelse med en anden kandidatuddannelse. Det kan fx være:
- Kandidatuddannelsen i Webkommunikation (cand.it.)
- Kandidatuddannelsen i Kultur og formidling
- Kandidatuddannelsen i Medievidenskab
- Kandidatuddannelsen i Amerikanske studier
Vær opmærksom på, at nogle kandidatuddannelser kræver særlige forudsætninger eller adgangskrav, mens der på andre kan være et begrænset antal pladser.