Skip to main content

Hvordan er International virksomhedskommunikation – engelsk og kommunikation, medier eller marketing opbygget?

International virksomhedskommunikation (IVK) – engelsk og kommunikation, medier eller marketing tager 3 år, og hvert studieår er opdelt i 2 semestre.

På uddannelsen vælger du at fordybe dig i én af de 3 linjer:

  • Linje 1: Kommunikation
  • Linje 2: Medier 
  • Linje 3: Marketing

Linjerne læser en del kurser sammen på tværs, men der er også specialiserede kurser, som er forskellige. Afhængigt af hvilken linje du følger, har du fx enten fokus på kommunikatørens værktøjskasse, medieteori eller kampagneplanlægning.

Når du starter på uddannelsen, bygger vi videre på det, du allerede kan fra gymnasiet – især når det gælder engelsk. Du opbygger undervejs et professionelt engelsk og får indsigt i, hvordan virksomheder og organisationer kommunikerer på tværs af kulturer. Du arbejder med digital kommunikation og markedsføring, strategisk interaktion og bæredygtighed, og du lærer at analysere og udvikle løsninger, der skaber værdi.

Undervejs kobler du teori med praksis gennem projekter og præsentationer, og du afslutter med et bachelorprojekt på 6. semester, hvor du kan fordybe dig i de emner og problemstillinger, der interesserer dig allermest.

Uddannelsens forløb

Forløbsmodellerne nedenfor viser de 3 linjer på uddannelsen og hvilke kurser du har på hvert semester.

Vælg den linje, du vil se, og klik på de enkelte kurser for at læse fagbeskrivelsen.

Valg og muligheder

På bacheloruddannelsen i IVK – engelsk og kommunikation, medier eller marketing har du mange gode muligheder for at tilpasse din uddannelse, så den matcher dine interesser. Ud over dit valg af linje kan du løbende specialisere dig gennem opgaver, valgfag og projekter inden for de temaer, der interesserer dig. Du kan også tage på udlandsophold eller vælge et projektorienteret forløb (praktik) i en virksomhed eller organisation.

Uddannelsen er fleksibel og giver dig frihed til at forme dit studie, så det afspejler dine interesser og den faglige retning, du gerne vil udvikle dig i.

Eksempel på skema

Vær opmærksom på, at skemaet kan variere – nedenstående kun er et eksempel på, hvordan dit skema kan se ud.

Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Kl. 9-11
Forelæsning
[kursus A]
Kl. 9-11
Læse litteratur og tage noter
Kl. 8-12
Forberede mundtligt oplæg
Kl. 9-12
Holdundervisning
[kursus D]
Kl. 8-13
Læse litteratur og tage noter
Kl. 12-16
Holdundervisning
[kursus B]
Kl. 12-14
Diskussion i studiegruppe
Kl. 13-15
Finde supplerende litteratur til kurser
Kl. 13-14
Læse litteratur på campus
Kl. 13-15
Øvelsestimer
[kursus A]
Kl. 15-18
Forelæsning
[kursus C]
Kl. 14-16
Diskussion i studiegruppen om ugens undervisning
Kl. 19-21
Skimme artikler og tage noter før forelæsning
Kl. 18-20
Læse litteratur og tage noter

Mulige kandidatuddannelser

De fleste studerende vælger at læse videre efter deres bacheloruddannelse. Som bachelor i IVK – engelsk og kommunikation, medier eller marketing har du mulighed for at fortsætte på kandidatuddannelsen i International Virksomhedskommunikation og bygge videre på din faglige profil.

Andre har valgt at kombinere deres bacheloruddannelse med en anden kandidatuddannelse. Det kan fx være:

Vær opmærksom på, at nogle kandidatuddannelser kræver særlige forudsætninger eller adgangskrav, mens der på andre kan være et begrænset antal pladser.