Skip to main content

Hvorfor International virksomhedskommunikation – engelsk og kommunikation, medier eller marketing?

Vil du være den, der hjælper virksomheder til at kommunikere klart på tværs af sprog, kulturer og digitale platforme? På International virksomhedskommunikation (IVK) - engelsk og kommunikation, medier eller marketing lærer du at mestre engelsk, forstå organisationer og skabe kommunikation, der virker. 

På uddannelsen vælger du mellem 3 linjer: 

  • Kommunikation: Bliv den, der får budskaber til at leve, fx i præsentationer og kampagner, i forandringsprocesser og projektledelse. Du lærer at skabe klar, strategisk kommunikation, der gør en forskel. 
  • Medier: Dyk ned i medieverdenen og lær at producere indhold, analysere trends og forstå, hvordan digitale og sociale medier former virksomheder og samfund. Her bliver du ekspert i visuel og interaktiv kommunikation. 
  • Marketing: Skab kampagner, der rammer, og brands, der bliver husket. Du lærer at mestre social media marketing, branding og grøn markedsføring og du bliver klogere på, hvad der driver forbrugernes valg. 

Fælles for alle linjer er, at du lærer at skabe værdi gennem ord, idéer og strategier. 

Læs mere om uddannelsens opbygning.

IVK - engelsk og kommunikation, medier eller marketing er for dig, der…

  • vil stå bag kampagner, der trender og præsentationer, der rammer plet.
  • vil kommunikere professionelt på engelsk på tværs af kulturer.
  • drømmer om en karriere, hvor kreativitet kombineret med strategisk knowhow skaber resultater i virksomheder og organisationer.

Hvad lærer du?

Som studerende på IVK - engelsk og kommunikation, medier eller marketing lærer du at arbejde strategisk med kommunikation på tværs af medier, målgrupper og virksomheder. Du udvikler både dine sproglige og analytiske evner og får hands-on erfaring gennem projekter og samarbejde med organisationer og virksomheder.

Du lærer bl.a. at:

  • skrive, tale og designe kommunikation, så budskaberne når målgrupperne.
  • planlægge og producere digitalt indhold og kampagner, der engagerer og skaber værdi. 
  • omsætte teori til praksis i konkrete virksomhedsprojekter og samarbejder.

Med de kompetencer står du stærkt, når du skal starte din karriere inden for marketing eller intern og ekstern kommunikation i internationale virksomheder og organisationer.  

Læs mere om dine karrieremuligheder.

Undervisningsform

Samarbejde med virksomheder er en integreret del af uddannelsen. Hvert år afholdes der på studiet en "case competition“, hvor de studerende får chancen for at løse en udfordring fra en virksomhed. Ofte vælger virksomheden at bruge den løsning, der vinder hos dem bagefter.

På IVK - engelsk og kommunikation, medier eller marketing er der fokus på tilstedeværelse og aktiv deltagelse. Du får hurtigt et tæt forhold til både medstuderende og undervisere. Undervisningen veksler mellem oplæg fra underviseren, gruppearbejde, øvelser og projekter. Du får mulighed for at afprøve din viden i praksis gennem cases og konkrete projekter, hvor du selv er med til at definere de problemstillinger, du gerne vil arbejde med. 

Citattegn

Vores undervisere har gjort et kæmpe indtryk. Det er et privilegium at møde folk, der er så kompetente.

Ofte stillede spørgsmål

Et illustreret spørgsmåltegn brugt til at vise, at man kan stille spørgsmål til uddannelsen på SDU