Syddansk Universitet Business School
Legat

Bedste bachelorprojekt på Erhvervsøkonomi, HA belønnes med legat fra PwC

Syddansk Universitet Business School og PwC lancerer en pris for det bedste bachelorprojekt, som tildeles en studerende på Erhvervsøkonomi, HA i Odense.

Et legat på 5.000 kr. Det har en dygtig studerende fra Erhvervsøkonomi, HA i Odense nu mulighed for at blive belønnet med. Det er Syddansk Universitet Business School der, som noget nyt, i samarbejde med PwC i Odense lancerer en pris for bedste bachelorprojekt på uddannelsen.

Formålet med prisen er at anerkende og belønne studerende, der udøver en særlig indsats, og samtidig engagere studerende, der stræber efter højere akademisk ekspertise i samspil med det omgivende samfund.

Styrker forbindelsen mellem business school og erhvervsliv

Prismodtageren vil altså ikke blot få anerkendelse i form af et særligt vinderdiplom, men vil også modtage et legat på 5.000 kr. fra PwC, der er en af verdens førende revisions-, skatte- og rådgivningsvirksomheder.

- Vi samarbejder med mange virksomheder på HA-uddannelsen, men det er første gang, vi kan tilbyde et legat, og det fremhæver vores tætte samarbejde med PwC i Odense. Med prisen styrker vi forbindelsen mellem uddannelse og erhvervsliv, og det glæder mig, at vi nu kan både anerkende og belønne vores dygtigste studerende, siger Jannek K. Sommer, der er HA-uddannelsesansvarlig.

Fokus på næste generation

Samarbejdet mellem Syddansk Universitet Business School og PwC i Odense afspejler et fælles mål om at fremme akademisk faglighed og bidrage til at forme næste generation af erhvervsledere.

Det præmierede bachelorprojekt vil blive valgt på baggrund af dets høje faglige og professionelle niveau samt dets tydelige og relevante integration af teori og praksis inden for erhvervsøkonomi.

Mette Holy Jørgensen, partner i PwC i Odense, udtaler:

- Jeg er meget stolt over, at PwC i samarbejde med Syddansk Universitet Business School kan uddele prisen for det bedste bachelorprojekt og dermed være fælles om at anerkende og motivere talentfulde studerende. I PwC lægger vi stor vægt på både faglig og personlig udvikling, og netop de begreber understøtter denne pris.

Syddansk Universitet Business School uddanner studerende til at varetage en bred vifte af funktioner på fremtidens arbejdsmarked – ledere, iværksættere og medarbejdere i offentlige, private, nationale og internationale organisationer og virksomheder.

Prisen bidrager sammen med andre initiativer til at bygge bro mellem virksomheder og studerende og til at udvikle globale borgere og ledere, der er villige til at udfordre konventionel viden og arbejde for en mere bæredygtig fremtid.

Redaktionen afsluttet: 12.03.2024