Ny institutleder på Virksomhedsledelse og Økonomi

Jan Guldager Jørgensen er startet i sin nye stilling den 1. januar.

Lektor Jan Guldager Jørgensen er blevet ansat som institutleder på Institut for Virksomhedsledelse og Økonomi.

Jan Guldager Jørgensen blev ph.d. i 1998 fra SDU. Siden har han været meget engageret i uddannelserne på SDU både som studieleder og som prodekan for uddannelse ved Det Samfundsvidenskabelige Fakultet. Hans forskning dækker områder som international økonomi og globalisering samt europæisk integration, og han tager i sin forskning afsæt i aktuelle forhold i samfundet, såsom handelspolitik og flygtningesituationen i EU.

Han kommer til at stå i spidsen for et institut, der har omkring 90 medarbejdere, og som spænder over discipliner inden for regnskab og finansiering, mikroøkonomi, sundhedsøkonomi, økonometri og management science, international og regional økonomi samt makroøkonomi og økonomisk historie.

- Det glæder mig meget at ansætte Jan Guldager Jørgensen som institutleder på Institut for Virksomhedsledelse og Økonomi. Jeg er sikker på, at han er den rette til jobbet. Han er både visionær og dedikeret, og han har solid ledelseserfaring fra syv år som prodekan på fakultetet, fortæller dekan Nikolaj Malchow-Møller fra Det Samfundsvidenskabelige Fakultet.

Vil videreføre positiv udvikling på instituttet
Jan Guldager Jørgensen har været konstitueret institutleder siden oktober 2015, så han har allerede taget fat på opgaverne.

- Jeg ser meget frem til udfordringerne som institutleder. Jeg har ambitioner om at fortsætte den rigtig gode forskningsgænge, som instituttet er inde i, ligesom at vi skal videreudvikle pædagogikken og brugen af it i undervisningen. Det er desuden vigtigt, at vi fortsat bidrager med relevante forskningsresultater og analyser for at styrke vidensdelingen med det omgivende samfund, siger Jan Guldager Jørgensen.

Mere info
Se Jan Guldager Jørgensens forskerprofil.

Redaktionen afsluttet: 12.01.2016